zaterdag 15 mei 2010

Opbergdoos voor stickles / glitterlijm


Ik zit al dagen te brainstormen over hoe ik mn stickles en glitterlijm flesjes het handigste kan bewaren. Ik merk dat dat het handigste op zijn kop kan, omdat de lijm er dan beter uitkomt. Alleen zitten er geen dopjes op die lekker op zijn kop kunnen staan, dus moest ik daar wat voor verzinnen.
Ik dacht eerst zelf aan een houten of plexiglas plaat en ddaar gaten in boren en met steuntjes in een bak doen. Dus ik heb mn zusje gebeld (is grafisch vormgeefster en gaat de kunstacademi doen dus zij heeft altijd wel kreatieve ideeen) of zij de gereedschappen daarvoor heeft. Die had zij helaas niet, maar toen kwam ze tijdens het gesprek op het idee om plastic buizen te gebruiken. Dus Niels en ik zijn naar de Gamma gegaan. Daar konden we de buizen eerst niet vinden, maar toen kwamen we toevallig rubberen buizen tegen om verwarmingsbuizen te isoleren. Dat is soepel materiaal, en heel toevallig paste daar de dop van de flesjes precies in. Dus hebben we zo'n buisje gekocht (50 cent)
Toen moest ik natuurlijk een mooie bak ervoor hebben, dus zijn niels en ik het dorp in gegaan. Bij de Xenos kwam ik deze toeastbak tegen en die was mooi hoog genoeg. Dus die hebben we dus meegenomen (2.50)
Thuis heb ik mijn dubbelzijdige tapijt tape gepakt en die onder in de bak geplakt (2 repen) en toen langs de zijkanten nog een halve reep (in de lengte doorgeknipt) Dit is stevig genoeg om de rolletjes vast te houden.
De rolletjes heb ik in stukjes van 3 cm gesneden. precies  genoeg zodat de dop er mooi in blijft staan. Toen heb ik de rolletjes vastgezet op het tape in de doos. Ik kan nu 23 flesjes kwijt in mn bak. Zoveel heb ik er nog niet maar dat komt vast wel, want ik vind het super spul om mee te werken. Ik vind het zelf een erg mooie bak geworden en ik kan nu veel lekkerder met mn stickles werken.
Met de restantjes van de rolletjes is niels heerlijk aan het spelen. Ze passen precies om zijn vingertjes heen.

3 opmerkingen:

Cuny zei

Wat een geweldig goed idee Renske. Reken maar dat ik daar ook aan ga beginnen. Niets zo gemakkelijk als alles van één soort bij elkaar op te bergen en dan nog voor bijna niets.
Groetjes, Cuny van der Hoeven

Aleida zei

Leuk idee, en gezellig samen uitgevoerd! Die eerste foto is mooi, in opperste concentratie, met de tong uit de mond. Om te zoenen!
groetjes.

Michelle zei

Wat een goed idee. Dat ga ik vast naapen. Ik heb er ook zo mijn problemen mee dat de dopjes niet op zijn kop gezet kunnen.
Lieve groetjes Michelle