zondag 21 april 2013

Boekresencie: Zwaar verguld! van Chantal van Gastel

Afgelopen 2 weken heb ik weer heerlijk kunnen genieten van het nieuwste boek van Chantal van Gastel. Wat schrijft ze toch weer leuk, met veel onverwachte wendingen die echt in het verhaal passen. Ik heb weer met veel plezier dit boek gelezen. Dit boek was de 3e in de serie, maar ook personages uit andere boeken kwamen even terug, wat ik erg leuk en herkenbaar vond. Het boek past in de serie maar is ook goed los te lezen. Ze pakt soms kleine stukjes uit de andere boeken terug, wat fijn is om weer even naar boven te halen, maar het is totaal niet storend.


Eindelijk heeft Isa haar sprookjeseinde met haar grote liefde Ruben gekregen. Ze gaan trouwen! Voor het eerst in haar leven heeft Isa eigenlijk niets te wensen over. Maar dat geldt niet voor haar dierbare vrienden. Floor en Mas worden overvallen door de extreme vroeggeboorte van hun kindje.

En Stijn heeft zijn werk in het buitenland, waar hij zo van houdt, opgegeven om te investeren in zijn relatie met Bram. Maar maakt dit hem wel echt gelukkig? Dan zijn er nog Isas ouders en schoonouders, die iets heel anders verstaan onder een kleine en intieme bruiloft dan het aanstaande paar zelf. Isa neemt zich voor haar grote dag door niets of niemand te laten verpesten. Zolang ze maar in die ene perfecte bruidsjurk past.

Ze is vastbesloten om een happy end te krijgen, voor haar en al haar vrienden. Maar is dit wel voor iedereen weggelegd?



Verder heb ik weer een stukje verder gehaakt aan mijn sjaal. Gisteren niet zo heel veel, omdat ik druk ben de zolder te verbouwen.

Geen opmerkingen: