dinsdag 30 december 2014

Ons vakantieproject: gordijnen maken voor Thijs van Tidny stof van de Ikea






Deze vakantie hebben we gebruikt voor een grote verbouwing thuis. Thijs is naar zolder gegaan, en ik heb het kleine kamertje gekregen als werk/hobby kamer. Omdat ook het logeerbed op zolder staat, wilde we een gordijn als afscheiding maken. Toen we pas bij de ikea waren kwamen we het gordijn Tidny tegen, ik was meteen verkocht, en Thijs was ook meteen helemaal blij, wat is er nu leuker dan een gordijn op je kamer, wat je zelf mag inkleuren en waar ontzettend veel leuke plaatjes op staan?
Dus een lap stof gehaald, en een lap zwart voor aan de zijkanten.  Thuis lekker aan het naaien gegaan. De stof is vrij dik, dus het naaien ging iets minder vlot dan ik wilde, maar ik ben super blij met het resultaat. Ik heb vooral veel rekening gehouden met de kleurwisselingen van eht garen, zo valt het garen helemaal niet meer op.
En vandaag mocht hij eindelijk beginnen met kleuren. Zelf heb ik ook heerlijk meegekleurd, wat is dat verslavend :) Hier gaan nog heel wat (vakantie) kleuruurtjes in zitten.....

Groetjes Renske

1 opmerking: