zondag 25 november 2018

Patroon en tutorial, Knuffeldoekje Ster hond haken van DMC Top This! garen



Al een poos heb ik deze leuke bollen Top This! Van DMC liggen. Ik heb er al diverse mutsen van gehaakt en gisteren haakte ik dit schattige knuffeltje.


Ik haakte hem als volgt:

Toer 1. haak 5 lossen en sluit met een halve vaste als ring.

Toer 2. Haak 3 lossen (telt als 1e stokje) haak in de ring nog 19 stokjes en sluit met een halve vaste in de 3e losse van het begin stokje.

Toer 3. haak 1 losse en een vaste bij de halve vaste. * Sla 1 stokje over haak 3 stokjes, 3 losse, 3 stokjes in het volgende stokje, sla 1 stokje over, haak 1 vaste* herhaal nog 4x, sluit met een halve vaste in de begin vaste van deze toer.

Toer 4. Haak in de 1e 2 stokjes een halve vaste. haak 3 losse (1e stokje), haak een stokje in de volgende.  *Haak 3 stokjes, 3 losse, 3 stokjes om de 3 lossenboog. Haak in de volgende 2 stokjes 1 stokje. Sla stokje, vaste, stokje over. haak in de volgende 2 stokjes 1 stokje. * herhaal ** tot het einde van de toer. Sluit met een halve vaste in de 3e losse.

Toer 5. Haak in het 1e stokje een halve vaste. Haak 3 losse, haak nu telkens in elk stokje 1 stokje, rond elke 3 losse 3 stokjes, 3 losse, 3 stokjes. Haak telkens GEEN stokjes in het laatste stokje voor de dal hoek en het 1e stokje na de dal hoek. Sluit elke toer met een halve vaste.

Herhaal toer 5 tot je nog genoeg garen over hebt om 1 toer met vasten te haken.
Laatste toer:  Haak in elke steek een vaste. haak in de lossenboog 3 vaste. haak de 2 stokjes in de dal hoek samen met 1 vaste. sluit de toer met een halve vaste. Werk je draden netjes weg.
Zet het knuffeltje stevig vast in het midden van het lapje.

Veel plezier met het maken.






Groetjes Renske






De bollen DMC vind je hier: https://www.renskecreatief.nl/a-53678166/haak-en-breigaren/dmc-top-this-garen/

1 opmerking:

Unknown zei

Ik wil graag kabelen op mijn grof breier
Hoe doe ik dat
Ben wel gewend aan een fijn breier maar nog nooit een kabel gebreid
Alvas bedankt greetje knol