dinsdag 21 mei 2019

Zomer shirt voor Thijs met tover trocot stof met zebras.








Een poosje terug kwam ik tover tricot tegen 2 verschillende. De ene met zebras en de andere met roosjes en vlinders.
Thijs wilde graag een zomer shirt van deze stof.

wanneer er uv stralen op de stof komt verkleurd die van wit naar geel met palmbomen.


Ik ging aan de slag met het patroon van zijn andere zomer shirt

Ik legde hem op patroonteken papier en heb hem eerst helemaal om getrokken. De colourblock delen heb ik tegen elkaar gelegd, zodat het hele panden werden.

Ik heb een nieuw colourblock getekend op het nieuwe patroon en de armsgaten iets groter gemaakt.


Toen was het een kwestie van in elkaar naaien.
Voor ed hals en mouw bies gebruikte ik een strook tricot van 3,5 cm breed en naaided die met de coverlock vast.
Veel een speels effect gebruikte ik fel blauw garen op de coverlock voor het doorstikken van de naden en de zoom.

Thijs is super blij met zijn nieuwe shirt, en baalt ervan dat het vandaag te fris is om hem aan te trekken.

Groetjes Renske






Geen opmerkingen: