donderdag 5 september 2019

Scheepjes Rozeta CAL2019, mijn garen keuze



Toen ik de nieuwste Scheepjes CAL2019 Rozeta zag was ik meteen verliefd. Wat een super mooi ontwerp! Glas in lood effect heeft me altijd al getrokken en geïnspireerd.
Scheepjeswol heeft echt hun best weer gedaan met het kiezen en maken van de pakketten. Door mijn wol allergie vallen de our tribe pakketten helaas af. De colour crafter vind ik mooi, maar ik hou meer van het werken met een katoen-acryl mengsel dan met puur acryl. Daarom heb ik er voor gekozen om dit jaar mn eigen garen uit te kiezen.

Ik blijf wel bij scheepjeswol, want dat is gewoon super fijn garen. Ik heb al vaker gewerkt met de Softfun en Softfun denim. Het garen blijft super mooi, ook na veel gebruiken van de deken, en het haakt fantastisch weg!
Ik weet nog niet precies hoeveel bollen ik nodig heb, maar zodra de pakketten uitkomen kan ik het uitrekenen. Voor 1 bol colour crafter heb ik iets meer dan 2 bollen softfun nodig.

Voor de hoofdkleur heb ik gekozen voor donker blauw softfun nummer 2626.
De andere kleuren zijn allemaal softfun denim geworden. Die hebben een heel subtiel gewolkt effect. Ik denk dat daardoor de deken nog meer gaat spreken en het nog meer op een glas in lood gaat lijken.
505 rood
503 roze
513 paars
500 licht blauw
506 groen
518 geel.

Ik heb al enorm veel zin in deze super leuke CAL en kan niet wachten tot hij begin oktober gaat starten.

Groetjes Renske
Softfun: https://www.renskecreatief.nl/Garen
Originele CAL pakketten: https://www.renskecreatief.nl/Pakketten

Scheepjes softfun Denim

1 opmerking:

De Breimeisjes zei

Wat een goed én mooi idee, Renske!
Ik ben zeer geïnteresseerd in dit "pakket", ik ben ook benieuwd naar hoeveel het ongeveer zal gaan kosten. Ik vind het Our Tribe pakket best kostbaar, de Colourcrafter is heel sympathiek geprijsd. Ik vind de deken ook echt prachtig! En overwoog ook al om een eigen pakket samen te stellen. Zo kun je ook nog een kleurtje aanpassen :-)
Ik had niet gedacht aan een ander garen, maar ik vind het een erg goed idee!
Groetjes,
Akkelien