woensdag 9 januari 2013

Zomertrui breien, nieuw boek en nieuw project

dag 9

Ik ben weer lekker verder gegaan met het breien van mijn zomertrui. Ik ben inmiddels aangekomen bij het stuk waar ik de mouwen moest meerderen. Dat is gelukkig goed gelukt. Nu nog 20cm breien en dan is het voorpand af. Ik merk wel dat het breien bij mij minder snel en gemakkelijk gaat dan het haken. Toch vind ik het ook wel erg leuk om te doen. Zeker voor de afwisseling.




Verder ben ik een uitprobeersel aan het doen voor een project wat ik wil gaan maken. Het zit echt nog in de babyschoenen, maar de ideeen beginnen steeds duidelijker te worden wat ik wil. En het gaat tot nu toe nog lukken ook :) Het wordt wel weer een groot project, maar dit keer voor op de naaimachine.

Verder heb ik me vandaag verdiept in een boek dat ik van de bibliotheek gehaald heb:
Maak je eigen home sweet home.
info achterop het boek:
Met stof, lint, kant, band en borduursteken kun je prachtige interieurdecoraties maken. Maak sfeervolle borden, decoratieve vogelhuisjes en versierde lampenkapjes. Of je naait kussens, een tafelloper of een dekbedovertrek. Al deze projecten, en nog veel meer, staan in dit stijlvolle en inspirerende boek.
Je kunt kiezen voor ‘vintage’ met natuurtinten of de ‘sweet’-variant in felle roze en rode kleuren. De gebruikte stoffen en lintjes zijn kant-en-klaar verkrijgbaar bij hobby- en handwerkzaken. Daardoor is het voor iedereen mogelijk deze sfeervolle accessoires te maken.
De decoraties zijn eenvoudig te maken, je hoeft geen ervaren naaimachinegebruiker te zijn. Ook de borduurpatronen zijn simpel en snel, met een spectaculair resultaat.


Een erg leuk boek met weer heel veel ideeen. Wel wordt er veel gebruik gemaakt van bepaalde designstoffen met prints, zoals in het quilt, en voor de beschijving heb je eigenlijk wel die speciale stof nodig. Maar ideeen heb ik er genoeg uit op gemaakt. Er staan veel foto's in en achter in het boekje een hele serie met patronen.



Groetjes Renske


Geen opmerkingen: