maandag 24 maart 2014

Verjaardagstaart: Bokkenpootjestaart incl recept

Vandaag is het alweer 32 jaar geleden dat ik geboren werd, dat vieren we natuurlijk, en daar hoort een lekkere taart bij. Van mijn collega's kreeg ik een lekker recept, die ik zelf nog weer wat aangepast heb..... En ik kan je zeggen, deze taart is super lekker!!!!! Je eet je vingers erbij op.

Recept:
2 of 3 pakken bokkenpootjes (ik heb ruim 2 pakken gebruikt)
50 gram boter
1 pakje klopkloptoetje (vroeger saroma)
200 ml melk
mix voor taartbodem
200 ml melk
Begin met het maken van de taartbodem, ik gebruikte een zakje voor bodemmix met 50 gram gesmolten boter. Je kan zelf ook koekjes kruimelen en mengen met gesmolten boter of een laagje cake gebruiken. Doe de bodem in een bakblik.
Zet gehalveerde bokkenpootjes langs de rand van het bakblik, je kan ze een beetje vastzetten door ze in de bodem te duwen.

Mix de slagroom, melk en het pakje klopklop samen tot het een stevige massa geworden is.
De de helft van het mengsel op de bodem, bekleed dit laagje met gehalveerde bokkenpootjes en doe de andere helft van het mengsel erop. Strijk alles glad.


verkruimel een deel van de bokkenpootjes om over het mengsel te doen en versier de taart met de overgebleven bokkenpootjes.

laat de taart een paar uur rusten en opstijven in de koelkast.

Eet smakelijk!

Groetjes Renske


8 opmerkingen:

Unknown zei

Wow, wat ziet dat er heerlijk uit!!!! Jammie.. Groetjes Lisanne
draad en praat...

Maddy zei

Van harte gefeliciteerd!! Lijkt me heerlijk die taart...zit hier al te kwijlen achter mijn lappie:-)!!Bedankt voor het recept!! Nog een fijne avond!! Grtzz..Maddy

Sofie zei

Mmmmmm, ziet er heerlijk uit! Ik ga die hier eens uitproberen, maar eerst bokkepootjes kopen...

Tinneshobbyworld zei

Verjaardagen zijn net als chocolaatjes.
Je geniet er veel meer van als je niet telt hoeveel je er hebt gehad.
Fijne verjaardag!

groetjes, Tinne

Janna zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En die taart ziet er heerlijk uit.

groetjes,
Janna

Creadiva zei

ten eerste een 'super leuke dag' voor je verjaardag, ... en jij mag het proefhaken doen van het deken met beertjes

geef je nog even een mailtje naar info@creadiva.be dan stuur ik je vandaag nog de patroon door


groetjes
diane

Lizette zei

Oeh, mjammie dat lijkt me heerlijk! En nog makkelijk ook, en dat heb ik het liefst, hihi. Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag en bedankt voor het recept. Groetjes

Gera zei

Hoi Renske,

Paar dagen te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad! (aan de taart zal het niet hebben gelegen! :-))

groetjes, Gera