donderdag 25 december 2014

Prettige kerstdagen

Ik wens iedereen prettige kerstdagen toe.

Groeten Renske







Kerstornamentjes haken, incl patroon / beschijving

Afgelopen weken ben ik heerlijk bezig geweest met het haken van allemaal verschillende kerstornamentjes. Ik kan ze nog niet allemaal laten zien, maar hier alvast 1 soort die ik gemaakt heb:




Neem als basis een gordijnring, Ik heb 2 maten gehaald bij de ikea, maar je kan iedere soort of maat gebruiken: 

Haak vasten rond de hele ring. sluit met een halve vaste. 3 lossen keer.
1 stokje in 2e vaste van de ring.  *2 lossen 1 stokje in 2e vaste* herhalen tot het einde. Sluit met een halve vaste.
Maak een ketting van 20 lossen en sluit met halve vaste. Werk de draden weg.
Rijg een lintje door de lusjes heen. Begin bovenaan. Maak een strikje door het lintje en klaar is je ornamentje.

Geen opmerkingen: