donderdag 17 december 2015

Knakworst kerst broodjes voor het kerstdiner op school





Vandaag hadden de jongens kerstdiner op school, en zijn we daarvoor vanmiddag heerlijk in de keuken bezig geweest met het maken van knakworst kerst broodjes.

Het recept is heel simpel, maar o zo lekker.... Alle broodjes waren op toen ik de jongens ging ophalen.

We hebben bladerdeeg ontdooit. Met kerstvormpjes hebben we sterren, mutsen, kroontjes enz uitgestoken. De vormpjes waren iets groter dan een halve knakworst.

De knakworsten hebben we doorgesneden. Die legde we op een vormpje.
Daaroverheen een strookje bladerdeeg, zodat het worstje voor een deel bedekt was.
Ik heb een ei geklopt met wat paprika poeder, en dat met een kook kwast verdeeld over de
vormpjes.
Toen 15 minuten in de oven op 205 graden (hetelucht)
En de jongens hebben ervan genoten!

Van alle restjes maakte ik kaasknabbels. Ik legde de restjes op een bakpapier. ik smeerde het in met het rest van het ei, en daaroverheen strooide ik kaas. Nog wat extra paprika poeder en je hebt een lekker kaaskoekje. Ook deze bakte ik op 205 graden 15 minuten.

Groeten Renske

1 opmerking:

Margaret zei

Zo gezellig om samen met de jongens worstenbroodjes te maken. Ze zien er heerlijk uit.

Groetjes, Margaret