donderdag 25 januari 2018

Sokken brei uitdaging, Het begin


Elke ambassadeur van breiclub.nl heeft dit jaar een leuke uitdaging gekregen om te gaan doen.
Ik wilde al lange tijd sokken leren breien, maar liep er steeds tegenaan dat je dan sokkenwol nodig hebt, en dat in bijna allemaal wol verwerkt zit. Ik ben hier helaas erg allergisch voor dus baalde daar flink van. Tot ik dit super leuke nieuwe garen tegen kwam van SMC Regina Tutti Frutti garen. De basis hiervan is katoen.
Ik heb meteen besteld bij de groothandel en gisteren kwam het binnen!




Het garen is erg mooi en lekker zacht.

Ik ben aan de slag gegaan met het lezen van een uitgebreide tutorial van breiclub.nl en het lezen van een super leuk boekje.
Nu kan ik een start gaan maken met mijn Knitpro Zing sokkennaalden. maat 2,5 dus dat wordt erg spannend.

Aankomende tijd zal ik regelmatig updates geven met hoe het gaat....

Groetjes Renske

het garen: https://www.renskecreatief.nl/webshop/haak---breigaren/smc-regina-tutti-frutti-sokkengaren/

Het boekje: https://www.renskecreatief.nl/webshop/boeken--patronen/handwerk-boeken/detail/1743/sokken-breien-van-boord-tot-teen-en-van-teen-tot-boord.html

De naalden: https://www.renskecreatief.nl/webshop/benodigdheden/breinaalden/detail/1727/knitpro-zing-sokkennaalden-20-cm.html


1 opmerking:

Sara zei

Hoe gaat het intussen? Brei je van teen naar boord of van boord naar teen? Iedereen blijkt daar zo een eigen voorkeur voor te hebben...
Kon je al op vier/vijf pennen breien? Of ga je gelijk voor sokken breien op de rondbreinaald?