maandag 2 april 2018

Mystery blanket 2018







Afgelopen jaar heb ik meegedaan aan de Mystery Blanket van Breiclub.nl
Ik had de eer dat ik de haak deken mocht testen. Deze heb ik al helemaal af. De breideken ben ik nog mee bezig, maar ligt even stil omdat ik een hele serie andere projecten aan het testen ben voor diverse ontwerpers. Maar ik ga hem zeker nog eens afmaken!

Ik vond het erg leuk om de mystery te maken. Je weet van te voren niet hoe de deken eruit komt te zien. Wat je wel weet is het kleurenpalet wat je kan kiezen en of je voor haken of breien gaat.

Dit jaar ontwerpen Bianca en Alexa de deken. 2 getalenteerde handwerkers. Bianca is vooral bekend van haar mooie breipatronen, en haar dochter Alexa is echt van het haken!

Het thema vind ik super, Around the world. Zowel de technieken als de kleuren komen van over de hele wereld.

Een aantal bijzonderheden van de dekens:

Breien: De breideken is geïnspireerd door verschillende landen en werelddelen. Je deken zal dus verre van saai worden! We gaan je nieuwe en mooie technieken leren en nemen je mee op wereldreis!

Breitechnieken in de deken zijn o.a. combinatietechniek (Grolse Wantentechniek), Noors Averecht, Argyle en reliëfbreien.

De breideken kan je in drie kleurpakketten bestellen: European Skies, Nordpolen of Desert.

Haken: We gaan al hakend langs verschillende landen en continenten. 

Haaktechnieken die je terugvindt in de deken zijn o.a. Tunisch haken, Waistcoat stitch en de Mochilla techniek.

De haakdeken kan je in drie kleurpakketten bestellen: European Skies, Nordpolen of Desert.

Als Ambassadeur van Breiclub.nl ga ik zeker weer een deken maken! Ik denk dat ik dit jaar weer voor de haakdeken ga. Dat blijft toch wel mijn favoriet om te doen. Een verandering van andere jaren is, dat je elke maand 1 groot blok gaat maken. Dus niet verschillende kleine blokken. De deken wordt zo opgebouwd met 6 grote blokken tot 1 groot geheel.

Ik heb er nu al zin in, al moeten we nog wel even wachten tot 1 oktober tot hij echt gaat starten.

De pakketten zijn nu al wel te bestellen! 

Groetjes Renske







Geen opmerkingen: