maandag 13 augustus 2018

RenskeCreatief Lapjesdeken steken CAL: Het begin



Achter de schermen ben ik al een poos hard aan het werk aan mijn nieuwe project. Vandaag wil ik jullie alvast wat info geven over dit project.

Al lange tijd maak ik met regelmaat filmpjes op youtube. Een poos terug had ik gevraagd op mijn facebook groep wat voor soort filmpjes ik nog moet gaan maken in de toekomst. Een heel aantal vragen zijn er over haaksteken.

Ik heb hier in mijn vakantie op zitten broeden. Wat kan ik hiermee doen, zonder dat het allemaal losse kleine projectjes gaan worden of allemaal proeflapjes.

Ik heb besloten om een lapjesdeken te maken met allemaal verschillende haaksteken. Van elk lapje maak ik een filmpje die ik oa op mijn youtube kanaal plaats.

https://www.youtube.com/channel/UC3F64mtObXW4az1pM-6eUbg

Wanneer je je abonneert op mijn kanaal, ben je als eerste op de hoogte van de nieuwe filmpjes die ik plaats!

Ik begin heel makkelijk bij de basis steken. Zo is dit project voor iedereen haalbaar! Ook als je pas net hebt leren haken. Hoe verder we komen, hoe lastiger de steken gaan worden......

De lapjes worden met het garen wat ik gebruikt ongeveer 13x13 cm groot. de maat is erg afhankelijk van het gebruikte garen.

Ik heb nu een aardige stapel lapjes klaar liggen, samen met aardig wat filmpjes die klaar staan om geplaatst te worden op youtube.

Ik weet nog niet exact hoe groot de deken gaat worden. Omdat de lapjes niet heel groot zijn, is het ook goed te doen met restanten garen!

Zelf heb ik er voor gekozen om met Scheepjes softfun denim te gaan haken. Super lekker zacht garen. Ik haak het op naald 4 en 4,5 mm.

Omdat de lapjes niet zo groot zijn, ga ik proberen 3 filmpjes per week te gaan plaatsen. In iedergeval minimaal 2!

Ik kan alvast verklappen dat het ruim meer dan 50 verschillende lapjes gaan worden, en dus ook zoveel verschillende steken of steek combinaties!

Hou mn youtube kanaal en blog in de gaten voor meer informatie!

Wil je graag een bepaalde steek terug zien in de deken? Schoom niet om me een berichtje te sturen, dan kijk ik of ik die steek ook kan verwerken!

Groetjes Renske

1 opmerking:

De Breimeisjes zei

Een leuk idee!
Groetjes,
Akkelien