maandag 4 maart 2019

Zoonlief wil leren haken.




Als klein kind was ik al bezig met draadjes en stofjes. Mn moeder handwerkte veel en als kind nam ik dat van haar over. Vooral punniken heb ik enorm veel gedaan. Kilometers draad punnikte ik op. 
Als tiener lag het handwerken stil. Ik maakte wel eens een kaartje maar echt handwerken deed ik niet meer. Tot na mijn studie. Toen pakte ik het borduren weer op. En later werd het haken en af en toe breien en naaien. Het haken had ik nodig om me te ontspannen. Mn hoofd leeg te maken. Haken werkt voor mij mediterend. Van het haken en handwerken heb ik een aantal jaren terug zelfs mijn werk kunnen maken. Ik startte mijn winkel RenskeCreatief, gericht op handwerkartikelen. Inmiddels heb ik mijn baan in de zorg kunnen opzeggen, om volledig voor mijn kinderen en de zaak te kunnen gaan! Werken vanuit huis, en in de middag altijd thuis voor mijn jongens. Zo bijzonder! Mensen helpen met hun hobby. De hobby die ik zelf ook heb. 

Van de week vroeg mijn jongste zoon. Mama mag ik ook leren haken? Samen zijn we aan de slag gegaan. En wat is er mooier dan je passie doorgeven aan je kinderen? Trots liet hij zijn werkje aan me zien. “Mama van iemand anders had ik het niet zo goed kunnen leren als van jou. Want jij bent de beste haakster die ik ken. “ dan smelt mijn hart. En ben ik enorm trots op wat ik bereikt heb.

Samen zijn we op zoek gegaan naar rest bollen die kwa dikte goed bij elkaar passen. Inmiddels heeft hij een grote bak vol, met mooie bollen waar hij uit kan kiezen. De vasten gaan hem goed af, de stokjes vind hij nog lastiger, maar gaat hij wel flink veel oefenen. We maakte gisteren met de wolwinder een mooie grote verassingsbol, zodat hij lekker door kan haken.

Groetjes Renske




Geen opmerkingen: