vrijdag 8 maart 2019

Creatieve naaiuitdaging, inspiratie

Al een poos kriebelt het om weer te gaan naaien. Door omstandigheden kwam het er steeds niet van. Tot ik van de week een super leuke naai uitdaging tegen kwam van mamarieke en stoffenfeest.  En die uitdaging ben ik aan gegaan! Ik heb me direct opgegeven, en het werd wachten tot de opdracht kwam.

Ik kreeg toen zo'n zin om weer te gaan naaien, dat ik los van de opdracht aan de slag gegaan ben.

Ik wilde al super lang een nieuwe lockmachine, en vond dat ik die wel verdient had. Woensdag kreeg ik hem binnen!



Ik heb gekozen voor de Toyota Overlock 3487. En wat ben ik er blij me!!! Hij naait super fijn, en een heel stuk stiller dan mn oude machine. Hij heeft een handig bakje voor het opvangen van alle restjes stof, en het inrijgen gaat vrij makkelijk. Alles is duidelijk aangegeven met kleurtjes.



Ik koos een patroon uit de knipmode, nr 3 van dit jaar. een heerlijk ruim jurkje van tricot met zakken erin. de mouwen heb ik iets verlengd.


De stof had ik nog liggen. Hij komt volgens mij nog uit de stoffenkast van mn moeder. Gecombineerd met zwarte tricot voor de mouwen en de zij stukjes.



Ik ben super blij met het resultaat, en hij zit heerlijk!

De uitdaging kwam net ook binnen via de mail. Daarover in een volgend blog meer.......

Groetjes Renske

1 opmerking:

Miekk zei

Leuk geworden!
Ik ben benieuwd naar je uitdaging ��
Groetjes, Miekk