zaterdag 6 april 2019

Shirt gemaakt, inclusief uitleg video, patroon Bella Sunshine Design als basis.






Van de week kwam ik een reclame tegen van een jurkje met een heel leuk shirtje erop.

Ze hadden hem in allerlei kleuren.
Ik vond hem zo leuk, dat ik ben gaan zoeken naar een patroon. Helaas nergens gevonden.
Daarom maar lekker aan de slag gegaan. Op facebook kwam ik een soortgelijk shirtje tegen, en heb een deel van die ideeën gebruikt. Maar toch weer mn eigen draai eraan gegeven.

Ik had al een super leuk patroon van Bella Sunshine, de Emmaline Maxi Dress
https://bellasunshinedesigns.com/product/emmaline-maxi-dress-top-ladies/?affiliates=renskecreatief

Ik heb de basis van het topje van dit patroon gebruikt. Hoe ik dit deed, zie je in mijn youtube filmpje wat ik ervan maakte.

Ik maakte eerst de zwart witte als proef. Die viel goed, daarom kon ik vandaag aan de slag met de zalm kleurige. Ik gebruikte dunne soepel vallende tricot. Voor het patroon gebruikte ik 1 maat groter dan ik normaal gebruik bij deze patronen.



Ik ben erg blij met het resultaat en er zullen er zeker meer volgen. Ik wil hem ook nog een keer maken met lange mouwen.



Zo kan ik mn zomer jurkjes toch dragen in de lente.

Groetjes Renske

Geen opmerkingen: