dinsdag 30 april 2019

Sweet Dream Shawl, het begin en waarom ik zoveel markeerders gebruik.


Een poosje terug won ik een bol Scheepjes Whirl garen samen met het patroon Sweet Dream Shawl van JustDD Design. Een mooi project om mee te starten.
Het patroon vind je hier:

Ik heb op de eerste foto veel steekmarkeerders gebruikt. De shawl wordt in de breedte gehaakt, dat betekende meer dan 300 stokjes opzetten! Ik ben zelf heel slecht in het tellen en dan afgeleid worden. Daarom heb ik telkens bij 25 steken een markeerder geplaatst, en bij 100 steken 2. Zo kon ik makkelijk natellen hoeveel steken ik had. Ik vind dat zelf altijd erg prettig werken.

Whirl heeft regelmatig kleine oneffenheden in het garen. Bij dit garen ben ik er blij mee, wat dat betekend dat er een kleine kleurverandering komt. 


Ik ben nu klaar met de allerlichtste roze kleur. De bol is opgebouwd uit 4 tinten roze die steeds verder verlopen naar donker roze toe. Na deze wisseling vond ik het tijd voor een eerste foto en blog bericht.
Op naar de rest....

Groetjes Renske

1 opmerking:

Corina zei

Het wordt nu al mooi, en zo doe ik het ook met zoveel steken opzetten. Scheelt een boel overnieuw tellen ;-)