zaterdag 30 maart 2019

Kleurrijke Isa Sweaterjurk



Toen ik mijn vorige Isa sweaterjurk maakte kreeg ik al een nieuw idee van een jurk, namelijk met veel kleuren, verschillende stofjes en een aparte colourblock.

Het patroon vind je hier: https://www.beletoile.com/winkel/isa-sweater-jurk-en-top-voor-damestieners-pdf-naaipatroon-nederlands/?fbclid=IwAR0GskwirFIfTi-6Hmqmnmx-jmcKtNf2ZA98yrShNY-_1nb2-kMjCR1PBVk

Ik ben er heerlijk mee aan de slag gegaan.


Ik begon met het patroon helemaal uit te tekenen op patroonteken papier. Het patroon moet normaal aan de stofvouw geknipt worden, maar dat wilde ik niet. Daarom tekende ik hem helemaal uit.
Ik heb met stuft de verschillende blokken die ik wilde erop getekend.


Ik markeerde elke naad met een ander teken. Zo kon ik makkelijker puzzelen na het knippen van de stof en het in elkaar zetten van de jurk.





Tijdens het knippen bedacht ik welke stof ik waar wilde hebben. De vlinders moesten het grootste blok krijgen en ik wist dat ik 1 stookje zwart aan de zijkant wilde.
De achterkant maakte ik gewoon helemaal zwart


Dit zijn alle stofjes die ik gebruikt heb. Nog genoeg over voor andere projecten.....



Ik gebruikte voor het eerst paspelband. Wat vond ik dat spannend! Ik zette een stukje bovenaan tussen 2 effen blokken, en een stukje tussen de paarse mouw en het voorpand. Het geeft een super leuk effect en ik ga het zeker vaker gebruiken.


Ik gebruikte mijn coverlock machine voor nog wat leuke doorstik details.

Het was vandaag heerlijk weer dus ben ik een klein rondje gaan lopen met Niels en onze hond Boyke. Niels maakte een serie foto's van mij in mn nieuwe jurkje. Een heerlijke vrolijke jurk voor de lente en de zomer....



Groetjes Renske


Geen opmerkingen: