zaterdag 31 juli 2021

Restjes project maken, Patroon: Windspinner haken, windslinger of windspiraal haken

 





Ik maakte vandaag een windspinner of windspiraal. Ze zijn super leuk om te maken, en zien er gezellig uit.

Ik haakte hem met restjes katoen, maar hij kan ook heel goed met bijvoorbeeld acryl garen. Onderaan maakte ik een kraal zodat hij wat verzwaard is.

In de youtube tutorial leg ik helemaal uit hoe ik hem maakte:

Maak een opzet slinger van vaste met de lange draad methode. Het maakt niet zoveel uit met hoeveel steken je begint. Hoe meer steken, hoe langer de spiraal wordt.

Toer 2, maak een staand stokje. Haak in elke steek 3 stokjes. je werk gaat nu krullen.

Toer 3, wissel van kleur. Haak in elke steek 2 stokjes.

Toer 3. wissel van kleur. Haak 3 vaste, 3 losse, 1 vaste in dezelfde steek als de 3e vaste. Herhaal dit tot het einde.

Maak aan de onderkant een kraal vast zodat hij wat verzwaard wordt en hang hem gezellig op in de tuin.


Veel haakplezier.


Groetjes Renske


https://www.hangmatgigant.nl/standaards/hangmatstandaard



5 opmerkingen:

Unknown zei

Ik heb deze ook al gemaakt maar tussen het picotje 2 vasten

Renske Creatief zei

Wat super leuk!

Havanezer Cerro zei

Ik ben met de laatste toer bezig Renske. Deze maakt het door de picootjes en de afscheidende kleur veel leuker. Heb de lange draad methode gebruikt, heb wel een erg lange ketting gekregen. In Vonne's creaties filmpje werd gezegd pak 3x de gewenste lengte want het neemt in... Slik. Heb nu een spiraal van een meter ofzo. Restjes opmaken is in dit geval "hopen dat ik het met die bol red"...😁

Beginnend haakster ! zei

Leuk ! Ik heb hem af maar hij draait niet wat zou de oorzaak kunnen zijn bvd jenny

Unknown zei

Bij mij draaide hij ook niet maar als je elke toer bovenin begint draait hij wel. dus steeds draad afknippen en weer bovenin beginnen.