zondag 24 maart 2019

Sew A Long Mirri jurk via de facebook groep naaien met PDF patronen

Gisteren is er een Sew a long gestart op de groep Naaien met PDF patronen op facebook.
https://www.facebook.com/groups/321104638315673/

Wat is een SAL/ Sew A Long?
Een sew a long staat voor een samen naai project. Met een groep dames ga je allemaal aan de slag met hetzelfde naai patroon. Aan het eind showen we allemaal ons project, en komt er een winnaar uit. Het gaat mij zeker niet om het winnen, maar juist om gezellig met elkaar aan de slag te gaan. Voor mij zitten er zeker een aantal uitdagingen in dit patroon.

Dit keer de Mirri dress: https://wardrobebyme.com/collections/dress-pdf-sewing-pattern/products/mirri-wrap-dress?rfsn=2480593.75865e



Dit is het schema waaraan we gaan werken:
22/03: Kies je maat en roklengte , print het patroon, plak het patroon.
23/03: Knip je stof
24/03 Stap 1 & 2 uit de instructies
25/03: Stap 3 tem 5 uit de instructies
26/03: Stap 6 tem 8 uit de instructies
27/03: Stap 9 tem 11 uit de instructies
28/03: inhaaldag
29/03. Post een mooie foto van je creatie
30/03 bekendmaking winnaar


Gisteren mijn stof uit gekozen:



Ik heb het patroon geprint en in elkaar geplakt:



Vanmorgen heb ik de stof geknipt. Altijd weer super spannend. Zeker omdat dit een heel erg soepel vrij dun stofje is. Dat maakt het knippen extra lastig.....



Ik heb erg veel zin in deze uitdaging, en ik ga jullie deze week op de hoogte houden.

Groetjes Renske

1 opmerking:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Leuk, ik doe ook mee en ga zo het patroon plakken en dan de stof knippen. Ben benieuwd!