zondag 17 maart 2019

Shirt voor Thijs gemaakt, patroon Ellie and Mac



Van de week kreeg ik super mooie Stenzo stofjes binnen van Olliekidz, waar Thijs meteen een keuze uit gemaakt heeft. Hij wilde een shirt met de dieren en het zwarte streep stofje. Het streepje paste perfect bij de zebra's vond hij...
Ik heb aan de slag gegaan. Ik vond een leuk patroon op de site van Ellie and Mac,

The Discoverer Tee Unisex Pattern

Click here

Voor dit shirt heb ik alleen mijn overlock machine gebruikt (Toyota) en mijn Coverlock (Brother cv3550)

De zoompjes vond ik wel spannend, omdat ik dit nog nooit in een kledingstuk had gedaan met de coverlock. Ik heb de zoompjes eerst gestreken zodat ze overal even breed waren. Daarna door gecoverd. Voor een speels effect heb ik de middelste draad in een ander kleurtje gedaan bij de zoompjes. Bij het doorstikken op het lijfje deed ik het in alleen zwart.


Thijs is erg blij met zijn shirt en heeft al een lijstje gemaakt met wat hij nog meer aan nieuwe kleding wilt krijgen, incl de stofkeuzes :)

Groetjes Renske

Geen opmerkingen: